Darba vietas maiņa – kā atstāt labu iespaidu?
Neatkarīgi no neskaidrajiem ārējiem apstākļiem, nestabilitātes un augošās piesardzības, cilvēki joprojām maina un turpinās mainīt darbu. Darbā mēs pavadām lielāko dienas daļu, tāpēc ir svarīgi, lai tas, ko darām, sniegtu gandarījumu. Ja tas tā vairs nav, ir jāmeklē cits darba risinājums.
Parasti ir trīs iemesli, kāpēc cilvēki izšķiras par labu jaunam karjeras posmam:
- emocionālais aspekts - degsmes samazināšanās, darbs kļuvis apnicīgs vai neinteresants,
pragmatiskais aspekts - gatavība pārmaiņām un apzināta darba maiņa ik pēc kāda laika,
profesionālais aspekts - apzināta karjeras veidošana, profesionāla pilnveidošanās.
Ja prāto par jaunu darbu - vai jau esi pārmaiņu posmā - , svarīgi ir gan veiksmīgi atstāt esošo darba vietu (*klusā aiziešana), gan sagatavoties jaunam solim.
Kā atstāt labu iespaidu darba intervijā? Kā izcelties starp citiem kandidātiem?
Punktualitāte, laipnība un amatam atbilstošs izturēšanās / apģērbs ir jebkuru sarunu vai interviju pamatu pamats, arī attālinātā vidē.
Te pāris citi padomi, kā atstāt pārliecinošu iespaidu par sevi:
Sagatavojies!
Pirms darba intervijas rūpīgi sagatavojies! Ievāc iespējami daudz informācijas par sarunu partneri un par uzņēmumu vai organizāciju. Ikviens profesionāls personāla jomas pārstāvis pamanīs, vai kandidātam ir izpratne par uzņēmuma sfēru un darbībām.
Visoptimālāk, ja kandidāts zina:
- Intervētāja vārdu, konkrēto amatu; varbūt arī to, cik ilgi intervētājs strādā uzņēmuma labā (te labi noder biznesa sociālo mediju profili)
Uzņēmuma piedāvātos produktus vai pakalpojumus, aptuveno darbinieku skaitu, uzņēmuma filozofiju un personālpolitiku, konkurentus, iespējamos attīstības plānus
Jo labāk būsi informēts par uzņēmumu un personu, kas sēdēs tev pretī, jo vieglāk būs atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem – un uzdod tādus potenciālajam darba devējam!
Izpēti uzņēmuma mājas lapu, portālus, preses ziņojumus, sociālos medijus.
Uzdod pareizos jautājumus!
Parasti darba intervijās kandidātam tiek vaicāts, vai viņam ir kāds jautājums. Un arī manā darba pieredzē ir bijuši tik daudz gadījumu, kad kandidāti atbild ar “Nē”.
Mans ieteikums – noteikti pārvarēt nedrošību un uzdot dažus jautājumus (izvairoties no jautājumu “bombardēšanas”), jo tie rada īpašu iespaidu par kandidātu.
Savukārt atbildes pašam kandidātam sniedz detalizētāku ieskatu par jauno amatu. Te daži no iespējamiem jautājumiem:
Kādi uzdevumi, kādi mērķi jāsasniedz šajā amatā pirmajā pusgadā/ gadā?
Kā jūs raksturotu šī darba atmosfēru, kāda veida cilvēkiem šis uzņēmums ir vispiemērotākais?
Kas Jums (intervētājam) patīk šajā darba vietā ?
Kāda ir turpmākā procesa norise, kad es varu rēķināties ar atbildi par lēmuma pieņemšanu?
Palikt atmiņā (pozitīvā 😉)!
Lai arī ne tik ierasti, bet dažkārt kandidāts var palikt atmiņā arī ar īsu ziņu – epastā vai izmantojot sociālos medijus.
Svarīgi ir adresēt to īstajam cilvēkam, pateikties par veltīto laiku un uzmanību, akcentēt būtiskāko, apstiprināt savu turpmāko interesi, piedāvāt saziņu, ja nepieciešams – atbildēt uz papildu jautājumiem.
Svarīgi ir neklupt virsū ar jauniem jautājumiem, kas šajā brīdi rada tikai papildu darba slogu, bet paust savu cilvēcisko pusi un parādīt sevi kā personu, ar kuru var sadarboties!
____________
#Quitquitting #klusāaiziešana #uzteikums #darbapārtraukšana #jaunsdarbs #pieteikšanāsdarbā #CV #darbaintervija